INFORMACJA DOTYCZACA ROZPATRYWANIA ŻĄDAŃ OSOBY
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie [zwany dalej: SP ZOZ] z siedzibą przy ulicy Długiej 4, jako Administrator Danych Osobowych informuje o przysługujących osobom fizycznym prawach, związanych z przetwarzaniem danych osobowych, wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO.
Poniżej znajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące trybu zgłaszania i wykonywania żądań realizacji przysługujących praw osobie, której dane dotyczą.
Poniżej znajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące trybu zgłaszania i wykonywania żądań realizacji przysługujących praw osobie, której dane dotyczą.
O co można wnioskować?
Osobie fizycznej przysługuje następujące prawa realizowane na wniosek, związane
z przetwarzaniem jej danych osobowych:
W jaki sposób można zgłosić żądanie realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych?
Wniosek może zostać złożony/zgłoszony:
Gdzie znajduje się wniosek o realizację praw osoby, której dane dotyczą:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie udostępnia wniosek:
Jaki jest czas odpowiedzi / realizacji żądania?
Aby dokładnie przeanalizować zgłoszenie oraz w uzasadnionych przypadkach móc zrealizować zgłoszone żądanie, Administrator przyjął, że rozpatrzenie wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania wniosku.
W tym terminie zostanie wysłane powiadomienie do wnioskodawcy. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, wskazany powyżej termin można przedłużyć o kolejne dwa miesiące. W terminie miesiąca od otrzymania żądania Administrator powiadomi wnioskodawcę o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyny opóźnienia.
Jakie są koszty realizacji wniosku?
Czy każde zgłoszone żądanie zostanie zrealizowane?
Osobie fizycznej przysługuje następujące prawa realizowane na wniosek, związane
z przetwarzaniem jej danych osobowych:
- prawo dostępu do informacji, w tym prawo do kopii danych (art. 15 RODO);
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);
- prawo usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO);
- prawo do ograniczenia przetwarzania (art.18 RODO);
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
- prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO);
- prawo do niepodlegania automatycznym rozstrzygnięciom indywidualnym (art. 22 RODO).
W jaki sposób można zgłosić żądanie realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych?
Wniosek może zostać złożony/zgłoszony:
- osobiście przez wnioskodawcę w administracji w SP ZOZ w Przeciszowie
- elektronicznie, na adres e-mail: biuro@spzozprzeciszow.pl lub na adres Inspektora Ochrony Danych: iod@spzozprzeciszow.pl
- za pośrednictwem operatora pocztowego:
Gdzie znajduje się wniosek o realizację praw osoby, której dane dotyczą:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie udostępnia wniosek:
- na swojej stronie internetowej w zakładce RODO/Ochrona danych osobowych;
- w swojej siedzibie w administracji SP ZOZ w Przeciszowie;
Jaki jest czas odpowiedzi / realizacji żądania?
Aby dokładnie przeanalizować zgłoszenie oraz w uzasadnionych przypadkach móc zrealizować zgłoszone żądanie, Administrator przyjął, że rozpatrzenie wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania wniosku.
W tym terminie zostanie wysłane powiadomienie do wnioskodawcy. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, wskazany powyżej termin można przedłużyć o kolejne dwa miesiące. W terminie miesiąca od otrzymania żądania Administrator powiadomi wnioskodawcę o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyny opóźnienia.
Jakie są koszty realizacji wniosku?
- Wnioski są wolne od opłat za wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2 poniżej.
- Spółka będzie uprawniona do pobrania opłaty od wniosku w szczególności w sytuacji, gdy wniosek:
- został zgłoszony przed upływem 3 miesięcy od dnia zgłoszenia przez wnioskodawcę żądania tego samego rodzaju, przy czym ograniczenie to nie dotyczy prawa do sprostowania danych, prawa do ograniczenia przetwarzania danych ani prawa do sprzeciwu;
- obejmuje żądanie udzielenia odpowiedzi na szczególnym nośniku lub formacie odpowiedzi, jeżeli nie odpowiada on standardowemu formatowi przyjętemu przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie;
- został sporządzony w języku innym niż język, który jest standardowo używany przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie w komunikacji z pacjentami /kontrahentami;
- wymaga znacznego zaangażowania zasobów ludzkich lub środków niezbędnych do prawidłowego wykonania wniosku w stopniu zakłócającym normalną działalność Samodzielnego Publiczny Zakładu Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie;
- ma zostać zrealizowany w szczególnym trybie jak np. odpowiedź przesłana kurierem;
- składany jest ponownie przed upływem 3 miesięcy po tym, jak uprzednie takie samo żądanie zostało wycofane.
- Opłata, o której mowa w ust. 2 powyżej będzie uwzględniać w szczególności: administracyjne koszty udzielenia odpowiedzi na wniosek, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań, w tym w szczególności koszty kuriera, tłumacza, zakupu i dostosowania nośnika, wykonania nagrania dźwiękowego;
- Wysokość opłaty, o której mowa powyżej, ustala Dyrekcja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie;
Czy każde zgłoszone żądanie zostanie zrealizowane?
- Każde zgłoszone żądanie zostanie przekazane do analizy powołanego przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie Inspektora Ochrony Danych, jej wynikiem będzie odpowiedź dotycząca jego realizacji skierowana do wnioskodawcy.
- wniosek jest nieuzasadniony, szczególnie, gdy pozytywne załatwienie wniosku jest prawnie niedopuszczalne lub niewymagane;
- wniosek jest nadmierny, szczególnie jest składany ustawicznie, co oznacza wniosek składany częściej niż raz na 3 miesiące w tej samej kategorii sprawy;
- wniosek nie został uzupełniony przez wnioskodawcę pomimo wezwania wysłanego do wnioskodawcy;
- wniosek wskazuje na szczególny nośnik lub format odpowiedzi, który nie odpowiada standardowym formatom;
- wniosek złożony został w innym języku niż język używany w komunikacji przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zatorze w komunikacji z pacjentami /kontrahentami;
- realizacja żądania mogłaby spowodować ujawnienie tajemnicy prawnie chronionej;
- wniosek obejmuje żądanie wydania kopii danych lub przeniesienia danych w języku innym niż język, w jakim dane są przetwarzane przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeciszowie przesłanie danych innemu administratorowi w odpowiedzi na wniosek o przeniesienie danych osobowych nie jest technicznie możliwe.